Vanliga frågor

Här besvarar vi några av våra kunders vanligaste frågor.

Hur fungerar tjänsten?

Vi kommer ut till dig, går igenom vad du vill ha hjälp med och samlar in information om ditt projekt. Den informationen använder vi sedan för att ta fram en eller flera offerter från våra anslutna byggföretag.

Du väljer sedan vilket företag du vill ingå avtal med.

Helt enkelt, vi ger dig rätt byggföretag till ditt projekt.

Vilka byggföretag samarbetar ni med?

Vi har granskat flera tusen byggföretag i Stockholm och gjort ett urval av de som vi tycker är bland de bästa. Vi vill bara jobba med de vi verkligen vill rekommendera och vet gör ett bra jobb år efter år.

Hur väljer ni ut era företag?

Vi samarbetar med några av Stockholms bästa byggföretag. Vi vill bara jobba med de byggföretag som vi verkligen kan rekommendera och vet gör ett bra jobb, år efter år.

Vi har tagit fram en modell för att hårdgranska byggföretag utifrån: finansiell historik (lönsamhet, likviditet, soliditet, kreditrating), bolagshistorik, erfarenhet, branschintyg och utmärkelser, bedömning av ägare och – det viktigaste av allt – riktigt fina kundomdömen över tid.

Hur många byggföretag har ni anslutna?

Vi väljer byggföretag med stor omsorg, därför är de inte så många till antalet. I dagsläget samarbetar vi med ca 10 riktigt kompetenta företag.

Dessa täcker in behovet när det kommer till att renovera badrum, kök, källare, annan renovering eller när du behöver hjälp med en tillbyggnad eller nyproduktion av villa.

Hur tar ni betalt?

Vår tjänst skapar ett stort värde för våra anslutna byggföretag. De behöver inte boka kundmöten, åka bil, träffa kunder, beräkna projekt, skriva offerter eller förhandla.

Vi gör arbetet åt dem och de betalar oss en avgift.

Du betalar byggföretaget enligt offert.

Är denna tjänst ny?

Leadme som varumärke är helt nytt, men vi har arbetat på uppdrag av byggföretag med försäljning och kalkylering sedan 2013 under namnet ATLE Consulting.

ATLE Consulting AB är även bolaget som äger varumärket Leadme.

Leadme är lanserat för att vi ska kunna erbjuda våra tjänster direkt till dig som slutkund.

Vad händer om något saknas i offerten?

Våra lyhörda medarbetare arbetar hårt för att dina behov ska översättas till en tydlig och specificerad arbetsbeskrivning för att du ska veta exakt vad du köper.

Saknas något i offerten? Uppmärksamma oss om detta så uppdaterar vi innehållet tills du är 100% nöjd med offerten innan projektet sätts igång.

När projektet väl har dragit igång är det du och byggbolaget som hanterar eventuella ändringar, tillägg eller avgående arbeten (ÄTA).

Vem är ansvarig för projektet?

Vi hjälper dig att ta fram offerter från rätt byggföretag till ditt projekt.

Du ingår avtal med byggföretaget och det är ni som utgör kontraktsparter.

Byggföretaget ansvarar för projektets utförande och att du blir riktigt nöjd.

Vad händer om något går fel i projektet?

Våra anslutna byggföretag använder certifierad arbetskraft och har alla nödvändiga försäkringar som krävs för att utföra ditt projekt.

Det är Konsumenttjänstlagen som ligger till grund för ditt avtal med byggföretaget, och det är även där bestämmelser för hur eventuella tvister ska lösas finns.